Goed naar ons zin op stage - Reisverslag uit Ap Lei Pai, Hong Kong van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu Goed naar ons zin op stage - Reisverslag uit Ap Lei Pai, Hong Kong van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu

Goed naar ons zin op stage

Blijf op de hoogte en volg Chamyra

24 September 2017 | Hong Kong, Ap Lei Pai

Donderdag:
Vandaag was een redelijke rustige dag. We kwamen aan bij de security, daar moeten we elke ochtend ons paspoort laten zien en een QR code om binnen te kunnen komen. Bleek de code niet goed te zijn. Woensdag zei Joey ( waar we in Nederland veel contact mee hadden via de mail, en wij dachten dat het een man was, maar het blijkt hier een vrouwen naam te zijn ;) ) dat ze voor ons een pasje had gemaakt maar ze die vergeten was aan ons te geven. Daardoor bleek die code niet actief meer te zijn. Die man sprak haast geen Engels dus het werd even lastig om uit te leggen waarvoor wij kwamen. We hadden zo snel geen nummers van mensen die we konden vragen te komen. We moesten maar even wachten zei hij. Gelukkig zagen we in de verte een bekende waar we veel bij zijn. Wendy kon deze man in het chinees uitleggen dat we na binnen mochten. Nu hebben we gelukkig een personeelspas dus hoeven we ons niet elke ochtend te legitimeren.
Renske en ik zijn beide met een andere dierenarts meegegaan, Renske naar de dolfijnen en walrus. Ik naar de panda beer, deze moest bloed afgenomen hebben. Ook weer naar de roofvogels om het zelfde te doen als woensdag. Nu waren er 3 oehoe's!! En daarna weer even naar de koala om het infuus te vervangen. Toen we terug kwamen hebben nog een autopsie gedaan op nog een marmoset aapje. Ook 10 jaar en niet duidelijk waar hij aan gestorven was. Wat erg interessant was dat hij maar 1 volgroeide nier had. Links was groter dan de rechter. De rechter was 3mm bij 2mm en de linker 1,5 cm bij 1,5cm. De dierenarts was ook onder de indruk.
Daarna een demonstratie gehad over nieuwe technieken omtrent bloedafname. We mochten mee doen met oefenen. Verder vooral wachten en niet veel meer gedaan.
Later eten bij de mac donalds, weer iemand die geen Engels sprak. Ik kreeg een rare droge kip schnitzel ( ik wou gewoon een mc chicken) een kleine cola terwijl ik een medium wou. De patat was wel goed gegaan. Dit koste maar liefst omgerekend €3,10! Bij Renske ging het ook verkeerd omdat hij haar niet verstond. Het enige wat hij bleef doen wat iets in het chinees roepen wat wij niet begrepen, en dat roepen werd later gewoon kei hard schreeuwen. Erg klantvriendelijk allemaal ;) daarna lekker douchen en op de bank zitten met een ventilator aan. ( man man man wat een hitte de hele dag)

Vrijdag begonnen we bij de dolfijnen. Bij verschillende moest er bloed afgenomen worden. ( je zult nu wel denken: alweer?! Maar er zitten daar ongeveer 18 dolfijnen en doen er steeds maar een paar)
Bij sommige ging het vrij makkelijk maar een paar hadden er geen zin in dus koste dit veel tijd. Daarna weer controle bij de koala, een nieuwe infuus zak werd aangesloten en de darmen werden gespoeld. Nog steeds erg onduidelijk wat er precies met hem is maar geloof dat het heel langzaam beter gaat.
Daarna weer naar de dolfijnen, 1 moest nog bloed geven maar omdat deze niet mee werkte werd deze getakeld en uit het water gehaald. Dit hebben we helaas niet gezien. Een andere dolfijn had een tijd terug problemen met zijn blaasgat op zn hoofd. Wij moesten op afstand kijken omdat het anders te druk voor haar werd. Tussen twee waterbakken waar ze zwemmen gingen wij zitten op een smal muurtje. Ineens voelde ik wat aan mijn kont, ik dacht dat iemand achter ons liep en me perongeluk aan tikte maar dit bleek een dolfijn te zijn die een stuk met z'n kop uit het water kwam en mij aan tikte. Een paar minuten later deed dezelfde het weer maar dan behoorlijk hard, waardoor ik bijna voor over viel in het water XD Renske had daar natuurlijk de grootste schik mee, en toen we om keken was de dolfijn ook aan het lachen leek het! Bleef me aankijken en maakte geluid. Gek beest.
Daarna zijn we mee geweest naar de marmoset aapjes en verschillende vogels en reptielen, dit was volgens mij een gewone controle en overleg met de hoofd verzorger.
Ook waren we bij een overleg over de walrus, ze gaan kijken om een soort vang kooi te maken waar hij in kan voor controle en als hij onder narcose zou moeten. Dit was voor ons erg moeilijk te volgen omdat veel in het chinees ging. Beide waren we erg moe en hadden moeite met onze ogen open te houden. Dan schrik je ineens weer even wakker en denk je: oeps volgens mij val ik in slaap. Ik had even aan de dierenarts gevraagd of het oké was als wij even een stukje buiten gingen lopen.

We zijn beide erg moe deze dagen. Meerdere keren als we moeten zitten bij een bespreking of demo zitten we te knikken bollen, we hadden het er vandaag over met een assistente en die begon te lachen en zei dat dat wel duidelijk was geweest... Oepsie... we gaan echt netjes optijd na bed, om 10 uur liggen we er vaak al in. Ik ben veel wakker s'nachts en ga er dan ook wel eens uit. Maar dit doe ik thuis ook altijd, maar hier is het anders. Waarschijnlijk toch door de vele indrukken de hele dag, andere taal dus constant aan het nadenken wat ze zeggen en wat je zelf wil zeggen en de warmte... hopelijk gaat het vanaf volgende week beter want dit is niet fijn ;)

Zaterdag:
Eerst maar eens heerlijk uitgeslapen.
Rustig aan opstaan, ontbijten en aankleden. Daarna zijn we nog even bij de drogist langs gegaan voor wat vitamine tabletten, hopelijk worden we daar wat fitter van op stage.
Daarna met de metro/trein naar halte ocean park om over te stappen op de bus richting strand. Heerlijk even gezwommen en op een vlot gezeten. Er kwamen drie jongens op het vlot en dat bleken Nederlands te zijn, altijd wel leuk om te horen en even te kletsen.
Lekker op de handdoek liggen en genieten. Naja, genieten... we waren erg interessant voor de chinezen. Veel mensen keken ons steeds aan, praatte tegen de andere en keken weer naar ons mer een lach. Mensen maakte een selfie, maar dan zo hoog dat wij op de achtergrond erop stonden, weer lachen en liepen weg. Na een tijdje kwam er een vrouw op de hurken bij me zitten en praatte heel blij in het chinees tegen ons. Heel raar, je kunt toch zien dat wij geen chinezen zijn?! Daarna kwam er een meisje met de mobiel op ons gericht langs lopen, denk dat ze echt foto's aan het maken was... We worden er een beetje gek van en zijn dus maar van het strand gegaan. We snapte niet waarom dit steeds gebeurde, er waren meer meiden in bikini en ook andere blanke en blonde dames, dus waarom ze ons perse moesten hebben...?
We hebben wat rondgelopen over een kleine boulevard en zijn toen gaan uit eten bij een Japans restaurant. Met een volle buik weer naar het appartement.
Daar even bellen met mama, Rene, Gerard en Aniek. Vanaf nu komt het gevoel dat je ze allemaal wel missen gaat dus was het erg fijn ze weer gesproken te hebben.
Daarna met Renske spelletjes gespeeld. Top dag dus!

Zondag:
Ook uitgeslapen ;)
Helaas hoort er ook huiswerk bij stage dus daar hebben we een begin aan gemaakt. Dit gaat nog wel even een ding worden want alles moet in het Engels...
Toen we klaar waren met huiswerk vonden we dat we wel wat lekkers te drinken verdiend hadden, dus zijn we met de metro naar Central gegaan om naar het Hard Rock Café te gaan.
Toen we weer terug waren heb ik een simpele risotto gemaakt met sla. Dat eten hier blijft lastig...
Daarna even beeld bellen met Julia en Kris, even een rondleiding gegeven van het appartement en ons uitzicht, en weer even bij gekletst :)
Verder maar even lekker rustig aan doen... Morgen begint stage weer.

• 25 September 2017 - 17:04

Wilma:

Wat een avontuur.. fijn ook om je stem even weer gehoord te hebben.
    Leuk om te lezen.liefs Wilma