de laatste dagen, op naar huis! - Reisverslag uit Ap Lei Pai, Hong Kong van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu de laatste dagen, op naar huis! - Reisverslag uit Ap Lei Pai, Hong Kong van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu

de laatste dagen, op naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Chamyra

23 Oktober 2017 | Hong Kong, Ap Lei Pai

Vrijdag 20 oktober
Laatste stage dag... wat een raar idee was dat.
Vanuit de kantine vertrokken we met auto naar boven. De gingen naar het aapje van woensdag voor wond controle. Helaas had het aapje er veel aangezeten waardoor de wond niet meer zo mooi was. We zijn terug gegaan naar het vet centre en daar werd een half uur later het aapje gebracht zodat de dierenarts de wond kon verzorgen. Hopelijk gaat het vanaf nu beter met haar. Renske ging met de dierenarts mee naar de dolfijnen en ik bleef om alles klaar te zetten voor de oog operatie van de vis. Er was een verdikking bij het oog en deze is met succes weggehaald. Toch bijzonder om een operatie van een vis te zien.
Daarna natuurlijk alles goed schoongemaakt en opgeruimd. Toen het lunch tijd was zijn we naar een restaurant in het drop gegaan. Dit was ons afscheidscadeau van ze :)
Daarna weer naar het vet centre. We hadden stroopwafels en dropjes voor iedereen, de meeste waren niet z'n fan van de dropjes, maar de stroopwafels waren een erg groot succes!
Daarna hebben we nog wat kleine klusjes gedaan en was het zo half 6.... Tijd om te gaan. Iedereen bedankte ons heel erg voor onze goede inzet en ze vinden het jammer dat we gaan moesten. We gaan ze zeker missen!
In de avond zijn we met Ruben en Martin naar het hard rock café gegaan om wat te drinken en eten. Super gezellige avond gehad.

Zaterdag 21 oktober:
Je raad het nooit! Eerste uitslapen natuurlijk ;)
In de middag hebben we het kalm aangedaan en expeditie Robinson gekeken.
Daarna gingen we met de metro naar Kowloon om daar Ruben en Martin te zien. Toen we daar kwamen kregen we een berichtje van ze dat we naar een park moesten gaan. Volgens Google maps 19 minuten lopen.
Het was allemaal super onduidelijk en verdwaalde al vrij snel. We zaten in een soort congres park. Eenmaal daar uit waren ze overal met de weg bezig en Google snapte al niet meer waar we waren. Het was super frustrerend allemaal en konden ook nergens een taxi vinden.
Toen we weer terug waren op het metro station waar we begonnen konden we een taxi krijgen na lang wachten... natuurlijk sprak deze geen Engels. Ik kreeg een telefoon in mijn hand gedrukt met een half Engels sprekende vrouw aan de lijn. Ze begreep niet waar we heen wilde. Op Google maps heb ik het de chauffeur tussen door kunnen laten zien.
Na iets meer dan 1,5 uur waren we eindelijk bij Martin en Ruben... natuurlijk geïrriteerd van de reis. Maar gelukkig hadden zij wel goede zin ;)
Samen hebben we nog even door het park gelopen en daarna naar een sushi restaurant geweest. HEERLIJK was het!
Vanuit daar zijn we na de skyline gegaan van Hong Kong voor een lazer show. Helaas waren we aan de late kant dus hebben we niet super veel gezien. Maar het was zeker leuk! Daarna nog even bij de mac een ijsje gegeten en toen was het alweer 10 uur. We hebben op het station afscheid genomen van ze omdat ze zondag ochtend al erg vroeg weer naar Nederland gaan.
Het was super om ze hier in Hong Kong te kunnen zien!!
In het huisje hebben we natuurlijk weer spelletjes gespeeld :)

Zondag 22 oktober:
Ik had weer een super slechte nacht. Ben veel wakker geweest, voelde me niet lekker en had het koud.
Ben maar in de woonkamer gaan zitten en wat series gekeken.
In de middag zijn we naar een dim Sum restaurant gegaan in een stad verder op.
Het waren super leuke dingen om te zien. Ze hadden er diertjes van gemaakt. Ze waren bijna allemaal lekker ;) verder hebben we nog even rond gelopen en zijn met de metro naar Central gegaan om natuurlijk nog even naar het hard rock café te gaan. We werden al herkent ;)
Om half 8 waren we weer terug in het appartement. Ik was super moe en had knallende koppijn. Ben even op bed gaan liggen en Renske zou me om 9 uur wakker maken. Gelukkig ging het daarna al wat beter.
We hebben samen gezellig op de bank gezeten en wat series gekeken, de was gedaan en gekletst.

24 uur voor de vertrek kun je online inchecken, we hadden netjes een wekker gezet. Via de site hebben we ons al braaf ingecheckt en de stoelen uitgekozen. We zitten bij beide vluchten bij de het raam ( en op een even getal!).
Verder nog even geklets en spelletjes speelt.
Ps: op twee keer in totaal na: elke keer als ik spelletjes gespeeld zeg, hebben we magic gespeeld, we zijn klein beetje verslaafd, ssst.

Maandag 23 oktober:
Onze laatste dag in Hong Kong alweer...
Vandaag begonnen met alles spullen weer bij elkaar zoeken. Het heeft even geduurd maar alles is weer ingepakt.
We zijn nog even naar de stad causeway geweest. Renske wou nog graag wat magic kaarten hebben dus zijn we weer naar de zelfde spellenwinkel gegaan. Daarna door de stad gelopen om naar een sportwinkel te gaan. We hadden gehoord dat ze daar goedkope tassen zouden hebben. We konden niet alles kwijt in onze koffers en Renske mocht nog een handbagage tas hebben. We hadden een leuke goedkope rugtas gevonden. Nu kunnen we alles meenemen ;)
Daarna weer terug naar lei tung, het dorp waar we verbleven. Even wat gegeten bij de mac en daarna nog even in het huisje zitten.
We vertrekken over een half uur vanaf nu. Dat 7 uur onze tijd. We moeten om kwart voor 9 op het vliegveld zijn en om kwart voor 12 vanavond. Dat is kwart voor 6 in Nederland. Onze eerste vlucht duurt 12 uur en 50 minuten. Dan komen we aan in London, daar hebben we twee uur overstap tijd en dan nog 1,5 uur vliegen naar Düsseldorf. Om 10 uur dinsdag ochtend landen we.

Het voelt super raar om hier zo weg te moeten gaan. Wat een toffe tijd hebben we hier gehad! Ben zoooo dankbaar en blij dat ik dit samen met Renske mee kon maken. Had het echt niet willen missen en zou niet twijfelen om dit over te doen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om ons avontuur te volgen. Voor de liefhebbers laat ik met alle plezier de foto's zien. Die mag ik niet plaatsen op internet maar ik ga denk ik wel een foto boek maken.

Op naar huis. Weer fijn naar René, die ik nu echt te veel ga missen, en natuurlijk alle lieve vrienden en mijn familie! Op naar het 'gewone' leven weer.