wat gaat de tijd toch snel! - Reisverslag uit Central, Verenigde Staten van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu wat gaat de tijd toch snel! - Reisverslag uit Central, Verenigde Staten van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu

wat gaat de tijd toch snel!

Blijf op de hoogte en volg Chamyra

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Central

Hoi hoi allemaal :)
Weer een samenvatting van onze belevenissen.

Zaterdag:
Vandaag hebben we eerst natuurlijk even goed uitgeslapen. Wel veel wakker geweest... in de ochtend begon het flink te regenen en we hebben alleen maar enkele ramen, en de airco hangt buiten het raam waar het heel erg op tikte.
Eerst maar een beetje opruimen in het huisje want vanaf vandaag zijn we met z'n drieën. Er komt een chinees meisje bij voor een week...
Begin middag zijn we naar causeway geweest. Dit is een wat grotere stad als Central. Hier hebben we door een parkje gelopen( was niet echt een park in onze ogen maar goed...) verder nog beetje rond gelopen in de stad. Eind van de middag wat gegeten bij een Japans restaurant. Dit was zoooo lekker! We hadden sushi met zalm en tonijn, salade, frietjes met wasabi en kaas balletjes. Heerlijk! We zijn er al wel achter dat de Japanse keuken meer ons ding is dan de Chinese ;)
Savonds weer terug in het appartement en hebben we spelletjes gedaan. Leuke dag gehad!

Zondag:
Ook weer een beetje uitslapen ;)
We waren allebei erg lui dus even niks gedaan. Later met pijn en moeite maar weer aan ons verslag begonnen.
Het meisje die bij ons nu ook in het appartement zit hebben we nog niet eens echt gesproken. Toen ze zaterdag rond 11 kwam stelde ze zich niet voor ( wat niemand hier echt doet) zegt alleen: oh damm what is it hot... loopt door naar haar kamer, gaat een keer douchen en niet meer weer gezien. Zondag middag kwam ze terug van een wandeling, zei alleen dat ze even was hiken en ging douchen en verdween weer op haar kamer. Toen ze daar uit kwam zei ze alleen: im going to a friend, there is a fireworkshow in Central at six oclock,Maybe You two likes it to? Oké Bye.
We krijgen zelf ook niet echt de kans om dingen aan haar te vragen dus denk dat we geen gesprekken met haar zullen hebben, wat natuurlijk wel jammer is.
Wij hadden ons dus bedacht dat we wel een vuurwerk show wouden zien dus zijn we ons gaan klaar maken en zijn we naar Central gegaan. Toen we daar kwamen zei iemand ons dat het om 8 uur zou beginnen. We waren er dus veel te vroeg dus hebben we eerst maar wat te eten gehaald. Een lekker broodje van de Subway. We hadden een goede plek gezocht zodat we het allemaal zien konden. Na een tijd begon een flat gebouw mooi te verlichten en stond erop dat er een show was om 7:45 en 9 uur. Toen het 7:45 uur was en al goed donker, gebeurde er maar niks. 8 uur ook nog steeds geen vuurwerk, wel werd het al best druk. Om half 9 waren we er klaar mee dus zijn we maar gegaan.
Maandag ochtend hoorde we op stage dat het om 9 uur zou zijn geweest. Beetje jammer dus. Toen we thuis waren even op de bank gezeten en optijd naar bed gegaan...

Maandag:
Toen we naar de metro liepen viel het ons al op dat het erg rustig was op straat. Ook in de metro was het erg rustig. Het blijkt dat als er een feestdag op zondag valt, ze maandag vrij zijn. Ook was er haast geen personeel van de dierverzorgers.
We waren de hele dag met maar 1 dierenarts en 1 assistente. We begonnen bij de koala. Daarna bij een panda geweest voor bloedafname en controle. Toen werd er gebeld of we nog wouden komen voor twee schildpadden en een rog. Alles was in orde.
Toen zijn we naar het vet centre gegaan. Vanuit daar door naar de dolfijnen voor een echo en 1 bloedafname en röntgen foto's van gebit. Toen het lunch tijd was zijn we met z'n 4en naar een restaurant gegaan en hebben we heerlijk gegeten.
De rest van de dag was het rustig dus mochten we half 5 naar huis.
Als avond eten maar een boterham genomen en kalm aan gedaan.

Dinsdag:
Vanaf vandaag is er een ander meisje bij gekomen uit Korea. Ook voor stage, maar zij is officieel al dierenarts geloof ik.
Renske en ik gingen beide met een andere dierenarts mee.
Ik ging mee naar het vet centre en de dolfijnen. Hier hebben weer echo's gedaan en controle. Daarna ging ik mee naar de koala voor een nieuw infuus. Hier zijn we een uur geweest. Toen we daar klaar waren liepen we richting de zeehonden. Daar was Renske met een dierenarts voor bloed afname. Daarna gingen we naar de zeehonden waar de bezoekers komen, hier kregen er drie een echo om te kijken of ze drachtig waren. 1 ervan was duidelijk drachtig, leuk om zn kleine te zien via een echo, het hartje klopte goed.
Daarna zijn we naar een boot in een klein dorp gegaan voor de lunch. Echt het lokale eten van Hong Kong, en het was nog lekker ook :)
Toen we terug kwamen hebben we niet heel veel meer gedaan. Alle steriele operatie instrumenten gecontroleerd op datum. Daarna konden we redelijk optijd gaan. Dat was fijn want we moesten in de avond naar Central met onze spullen voor vier dagen vast te brengen.Daar zitten we van woensdag tm zondag omdat we even het andere huisje uit moesten.
We hadden alles opgeruimd en gepakt, even wat eten en dan sjouwen met spullen. Het was redelijk makkelijk te vinden. Het is een piep kleine studio zonder internet helaas.
Daarna weer terug naar ons appartement, even wat series gekeken en weer naar bed.

Woensdag:
Het was een rustige dag...
we begonnen weer bij de dolfijnen. Hier hebben we via de endoscoop vocht uit de maag gehaald voor controle. Ook werd er meteen wat bloed afgenomen.
Daarna alles opgeruimd, schoongemaakt en met de baardagaam geknuffeld.
Na de lunch hebben we mee gekeken bij autopsie van drie vissen. Verder was het rustig.
Vanuit stage door naar ons kleine appartement. Het is erg wennen weer even ergens anders te zijn. Maar alles functioneert.
Om toch even internet te hebben (stiekem toch verslaafd, je kunt niks op je mobiel zonder internet) zijn we naar het hard rock café gegaan. Dit is 5 minuten lopen. Daar lekker een cocktail gehad en even contact met het thuis front.
Weer even boodschappen doen en een spelletje spelen :)

Donderdag:
Vandaag begonnen we bij de panda. Deze had last van haar poot en hebben dus röntgen gemaakt en alles gecontroleerd. Maar het ziet er allemaal goed uit gelukkig.
Daarna weer naar het vet centre. Hier hebben we een grote vis geholpen aan een verdikking bij het oog. Het was een interessante operatie. Het gaat weer goed met de vis.
Ik ben nog even bij de haaien geweest voor controle, Renske bleef op het vet centre bij de vis.
Daarna moest alles weer opgeruimd worden schoongemaakt.
Voor de lunch waren we naar de kantine gegaan met het Koreaanse meisje. Was gezellig :)
Later op de dag nog controle bij een zeehond. Deze had oogproblemen en moest een echo krijgen.
Het was weer een leuke een leerzame dag.

Vandaag zijn we gewoon al drie weken hier... wat gaat de tijd snel!!
We hebben het echt super gezellig samen, fantastische ervaringen en leren veel.
Ben echt super blij dat ik dit samen met Renske allemaal doe ❤️

Ps: tm zondag geen beperkt WiFi dus slecht bereikbaar.