Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chamyra Bolhaar - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!!

Blijf op de hoogte en volg Chamyra

15 September 2017 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal :)

Via deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van ons avontuur. Ik kan niet beloven hoe vaak ik het ga doen...

Renske kwam mij woensdag om 12 uur ophalen bij mijn ouders thuis samen met het haar vader en broertje. We zouden de vlucht van 16.40 uur hebben in Dusseldorf dus we waren mooi optijd. Alles verliep goed met inchecken en de spanningen namen al wel steeds meer toe.
Helaas was er te veel wind die dag dus ons vliegtuig had al snel vertraging opgelopen. Uit eindelijk vertrokken we om half 6 richting Londen voor onze overstap.
Helaas bleek al snel toen we hier aankwamen dat het vliegtuig die we moesten hebben naar Hong Kong al weg was.
We konden vrij snel onze tickets en bagage om boeken en mochten wachten tot 21.45 uur (tijd van Londen). Gelukkig hadden we het best naar ons zin met rondlopen, winkeltjes bekijken en eten dus was de tijd ook zo om.

Om 22:00 uur vertrokken we ( met een mega vliegtuig waar ik behoorlijk van onder de indruk was) naar Hong Kong! Een reis van 11 uur en 2 minuten volgens het scherm.
Het was al donker dus we keken over een mooie stad vol met lichtjes. Eenmaal boven de wolken was er niks meer te zien en moest iedereen het luikje van de ramen dicht maken. We hadden een eigen scherm voor ons waar veel spelletjes en films opstonden, kregen drinken en eten aangeboden en een dekentje ( eten was natuurlijk niet echt fantastisch...)
We hebben tussendoor nog beetje proberen te slapen maar dat was ook niet echt een succes. De vlucht verliep verder goed met tussendoor verveling, verzuring in de benen en vermoeidheid.

Om 16:45 uur ( Lokale tijd) zette we onze eerste stappen in Hong Kong.
Het was al meteen te merken hoe benauwd en vochtig het hier is. ( Je komt dan natuurlijk ook aan in je lange spijkerbroek en sneakers)
Het was even zoeken maar al vrij snel hadden we de koffers. Ookal stond dat voor ons beide op de tweede plek. Wifi zoeken had even voorrang, om de meeste in Nederland even gerust te stellen dat alles goed was verlopen.
Geld wissel, octopuskaart kopen ( ov kaart) en met de metro naar centraal. Het openbaarvervoer loopt hier zoooo veel beter als in Nederland. Rene had me al gezegd: "In NL zetten ze op borden dat ze 10 minuten vertraging hebben, in HK zetten ze het erop dat ze 10 sec vertraging hebben". Hoe de tijden moesten zijn van onze reis wisten we niet, we wisten met welke kleuren we moesten rijden en dat stond goed aangegeven en we hebben nergens langer moeten wachten als 1 min.
Onze eind bestemming was Lei Tung. Via foto's die we van Andrea hadden gekregen (meisje van ons appartement) hebben we de weg makkelijk kunnen vinden.

Ons appartement is klein, rommelig en warm. Maar functioneert prima. Je moet het denk ik ook niet vergelijken met wat wij in NL zijn gewend.

Nederland ligt nog lekker te slapen nu en bij ons is het nu begin middag. Wij lopen 6 uur voor op jullie. Vandaag hebben we niet veel op de planning denk ik. Beetje rond lopen en opzoek naar een grotere supermarkt als die we gisteren hebben gevonden ( we konden we brood vinden maar ze hadden er niks om erop te doen...)

Maandag beginnen met stage lopen dus we doen het nog even lekker rustig aan om aan alles hier te wennen, de omgeving, temperatuur en vooral even het tijdverschil.

Iedereen een fijne dag en weekend en tot de volgende keer :)

Chamyra (en natuurlijk Renske X)

• 15 September 2017 - 07:24

Stephanie Bouwmeester:

Op de plek van bestemming! Fijn om jullie zo te kunnen volgen. Nu maar eerst lekker bijkomen en wennen. Veel plezier!

• 15 September 2017 - 09:34

Wilma Bolhaar:

En dan ben je er eindelijk, samen met Renske, naar maanden van voorbereiding
    Fijn dat het behalve de overstap;) allemaal makkelijk gegaan,is en dat jullie nog even een paar dagen de tijd hebben om aan alles te wennen.
    Wij gaan jullie natuurlijk volgen via tel, app, en hier. Enjoy!! Liefs Wilma

• 15 September 2017 - 10:21

Janneke Balk:

Leuk om te lezen meiden, heel veel plezier en zorg goed voor elkaar!